vineri, 27 iunie 2008

Hoinar de Bucuresti

M-am surprins deseori gandindu-ma la "viata boema" a bucurestenilor de la inceput de secol, ce pare ca nu mai are nimic de-a face cu viata in mijlocul claxoanelor de astazi.

La inceputul lunii iunie, am descoperit ca se poate si altfel. De fapt, astazi noi am uitat sa hoinarim. Nu mai stim sa ne bucuram de o plimbare de mana cu iubita, de o gradina frumoasa, de o banca la umbra.
In sprijinul nostru
Asociatia Spatiu Urban Bucuresti si ARCUB au propus un ghid cu tehnici de hoinarit.

Pe scurt trebuie sa deschizi ochii, sa respiri adanc, sa iti iei iubita de mana si sa te plimbi, intre semafoare aglomerate si ambuteiaje sigur vei gasi o cladire care sa te duca cu gandul la povesti.


Nu departe, pe strada Mendeleev, la inceput de iunie, am descoperit un alt Bucuresti, o arie de liniste, in cadrul evenimentului TUB - care promoveaza plimbarea prin oras.

Strada a fost inchisa automobilelor si redata pietonilor. Copaci in ghivece enorme, punti de lemn, terase, banci si umbrele au acoperit strada peste care altfel ai fi trecut fara sa gandesti macar.

Puteai sa savurezi o cafea sau o bere, pe banci de lemn, la masute de lemn sau, foarte comod, pe canapele de piele ascultand muzica improvizata a unor oameni diversi care isi etalau maiestria, in vecinatatea papusarilor sau saltimbancilor.

Trecatorii erau indemnati prin pliante sa strabata Bucurestii pe jos - un Bucuresti necunoscut.

Mi-am facut o lista de locuri pe care trebuie sa le vad, sper sa ne intalnim de-a lungul hoinarelii:

1 gradina suspendata din pasajul Eforie

2 casa cu fantome de pe strada Corbeni

3 labirintul din Lipscani

4 terasa la calcan din Hristo Botev

Programul Hoinar prin Bucuresti e parte din proiectul TUB. Ca si Habitat de Bucuresti, prin care bucurestenii sunt invitati sa-si cunoasca gradinile, parcurile, flora si fauna specifica.

Cateodata este necesar sa ne aminteasca cineva de lucrurile care ne fac placere.

Niciun comentariu: