vineri, 18 septembrie 2009

Bienvenue en France

Iata ca sunt studenta Erasmus in Franta. Cum am ajuns sa fac asta? Ei bine, am aplicat prin februarie pentru bursa, am primit-o de la facultatea mea, si anume Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii de la Universitatea Bucuresti. Apoi au fost o groaza de acte de semnat si stampilat. In fine am ajuns aici.

Blue Air este singura companie aeriana care ajunge in Lyon, deci daca vreti sa veniti in partea aceasta a Frantei, nu faceti ca mine...luati-va bilet cu muuulte luni inainte. Eu am dat 125 de euro pentru bilet cand as fi putut sa dau undeva la 20 de euro daca il luam cu cateva luni inainte.

Apoi din Lyon, pentru cei care vor sa ajunga in Grenoble, exista autobuze in fata aeroportului. Biletul costa 15 euro. Daca tot am inceput sa va vorbesc despre costuri, trebuie sa scriu despre caminele universitare din Franta.

In prima luna va trebui sa scuipati daca aveti de gand sa studiati in Franta, 180 de euro garantia pentru camin, apoi in jur de 146 de euro luna in curs (se plateste toata luna chiar daca vii la jumatatea lunii. Atat am platit eu, care stau intr-o camera traditionala pentru celelalte chiria este mai mare. O sa explic mai multe in urmatorul post.

Transportul... scriu despre Grenoble, insa cred ca o sa-i ajute si pe cei care merg in alte orase, macar sa-si faca o idee. O calatorie te costa 1,40 de euro. Abia dupa ce am calatorit de cateva ori si am compostat in nestire m-am prins ca o compostare este valabila 1 ora si ai voie sa schimbi mijloacele de transport cu aceeasi compostare.

Revin cu jurnalul de Grenoble...A bientot!

Niciun comentariu: