luni, 12 octombrie 2009

Voiron: les Caves de Chartreuse

*Pentru ca am avut un mic incident tehnic cu laptopul, motivul pentru care n-am mai scris, voi data postarile. Ca sa nu privez pe nimeni de minunatele mele intamplari:P

25.09.09


Hotarasem cu colegii din camin ca mergem la Voiron, la vreo 30 de km de Grenoble, sa vedem caverna manastirii Chartreuse, cea mai mare caverna din lume, are 164 de metri lungime si se face si degustare de lichior.

Lichiorul Chartreuse este celebru in Franta, a fost creat in 1737 de catre calugarii care s-au asezat pe masivul Chartreuse. Si cum si-au facut ei manastire in munte si tot aveau acces la plante rare si posedau si cunostiinte botanice si de medicina... calugarii s-au pus pe inventat medicamente, inca din 1605 rafineaza si tot rafineaza reteta unui elixir.



La origine, lichiorul Chartreuse provine dintr-un elixir cu scop curativ, pentru digestie... a ajuns sa fie unul dintre cele mai iubite lichioruri de pe meleagurile judetului Isere (cel in care ma aflu eu acum).

De cum intri in caverna te intampina un miros umed de alcool si de praf. Peretii de piatra ingramadesc peste 29 de butoaie supradimenisonate, fiecare cu cate 50 de mii de litri de lichior. In toata caverna se gasesc peste 2 milioane de litri de lichior in cuve din stejar, fiecare cu un diametru de peste doi metri.



Dupa ce ne-a incantat o tanara ghid foarte draguta si cu darul povestirii, dupa ce am vazut un film 3D prin care am intrat in povestea calugarilor si dupa ce ne-am saturat de facut poze, am intrat in sala de degustat... Of, bautura asta!

Lichiorul este prea tare pentru gustul meu, insa exista vreo 12 tipuri, eu l-am gustat pe cel mai cunoscut, Chartreuse Jeune (40% alcool), nu pe cel mai tare - Chartreuse Verte care are 55% alcool.

Ne-am plimbat apoi putin prin Voiron, un orasel micut de munte, plin de stradute inguste si cladiri medievale.

M-am uitat cu jind la ciocolateria de mai jos, insa 2-3 euro pe o bucatica de ciocolata...inca nu-mi vine sa dau. Asa ca m-am multumit cu poze si cu un kebab cu cartofi si cola, pe care am dat 6 euro.

5 comentarii:

Simo Popescu spunea...

yum yum ..pare buna inghetata si cioco.la fel .. nu pot sa cred ca te-ai abtinut.
Ana, mi-e dor de tine.
te astept cu drag inapoi ...
ps-s-au uscat lalelele?

ana spunea...

Nuuuu, nu s-au uscat lalelele! Si mie mi-e tare dor de tine! Dar sa stii ca nu e inghetata, tot ciocolata e si aia sub forma de inghetata

Simo Popescu spunea...

nu te cred .. trebuie sa imi aduci, altfel nu ma convingi :)

Leul de Oras spunea...

Deci până la urmă francejâii ăia obidiţi îi şi ei buni dă cevaşilea. Blană!

ana spunea...

Da, bine mah! Cu cine te pui tu la inventat chestii de baut? Da' palinca nu mai e buna?