vineri, 23 octombrie 2009

Ma duc la cursuri cu trenul!

Suna dubios? Nu, nu m-am mutat din Grenoble, insa dimineata ma duc la scoala cu trenul. ICM-ul este in coltul celalalt al Grenoble-ului, asa ca strabat cu tramvaiul in jur de 30 de statii si schimb doua tramvaie ca sa ajung la cursuri. N-ar fi chiar dramatic, imi ia doar 45 de minute, o ora.

Asta pana saptamana trecuta cand am descoperit trenul! Exiista o linie de trenuri speciale pentru oras, care se plimba toata ziua intre cele trei gari din aglomeratia grenobleza Gieres (aproape de care stau eu) Grenoble (centrul) si Echirolles (facultatea mea). Iata minunatul TER, care face fix 5 minute pana la Echirolles.


Adevarul adevarat este ca imi mai trebuie cam 10 minute cu tramvaiul sa ajung la gara si inca vreo 2 sa ajung la ICM. Oricum, ma pot mandri ca fac naveta!

O alta faza foarte tare este ca in tren exista locuri speciale pentru bicicleta! M-am mirat, m-am bucurat si am pozat initiativa eco-franceza!

P .S.1: Nu platesc nimic in plus! Nu trebuie sa-mi cumpar bilet, intre statiile din oras pot circula cu abonamentul de TAG (tramvai, autobuz)

P.S.2 Nu se compara sistemul de transport in comun din Grenoble cu niciun alt oras! Am aflat ca orasul care ma gazduieste semestrul asta este un exemplu de administratie buna a transportului in Franta. Lucky me!

3 comentarii:

madleine spunea...

iata un lucru de care-ti va fi dor dupa ce vei ajunge in Bucuresti, transportul in comun bine administrat :D.

ana spunea...

Si patiseria franceza! Acum sunt amorezata de pain au chocolate si de pain au raisins...hmmm hmmm hmmm

Anonim spunea...

buna..daca poti si vrei bineinteles sa ma ajuti..eu voi face un stagiu de practica in Grenoble si as avea nevoie de cateva raspunsuri.. adresa mea de mail :iri_irinuka@yahoo.com
te rog mult